Valiojogurtti® piirtää ajankuvaa
Valkoisella hevosella ratsastava, jogurtin alkuvoimaa mainostava mies on näkynyt Valiojogurtti® mainoksissa jo vuosikymmenten ajan. Vaikka aika muuttuu, jogurtin sanoma pysyy samana. Se on aina aikansa näköinen, herkullisen ja terveellisen välipalan viesti.
Uusi tuote löysi paikkansa ihmisten arjesta
1960-luvun lopulla jogurtti oli monelle vielä uusi tuote, vaikka jogurtin valmistamista oli kokeiltu Suomessa jo 1930-luvulla, tosin huonolla menestyksellä. Maustamaton ja happaman makuinen jogurtti ei alkuvuosinaan maistunut kuluttajille ennen kuin tuotetta ruvettiin maustamaan sokerilla, marjoilla ja hedelmillä Valion tuolloisen tuotantojohtajan Amerikan-tuliaisina. Valiojogurtti® oli syntynyt.
Valiojogurtti® ja ratsastajahahmo
Ensimmäiset mainokset keskittyivät esittelemään jogurtin terveellisyyttä ja elinvoimaa. Suomalaiselle kuluttajalle haluttiin esitellä jogurtin hyviä ominaisuuksia. Jogurtin tuomaa elinvoimaa oli esitellyt käännösartikkelissaan myös Valitut Palat, joka kirjoitti jogurtin väitetyistä terveysvaikutuksista ja kertoi kaukasialaisten jogurtin syönnistä ja poikkeuksellisesta pitkäikäisyydestä. Lehti kuvasi artikkelissaan jogurttia värikkäin sanankääntein muun muassa ”yhtenä nopeimmin kehittyvistä, helppokäyttöisistä ravintovalmisteista”, jonka ”piilevän voiman avulla ihmisestä voi tulla komea kuin filmisankari tai teräkuntoinen kuin urheilija”.
Isä ja poika
Valiojogurtti arkistomainos
Haaveilua
Valiojogurtti arkistomainos
Puistonpenkillä
Valiojogurtti arkistomainos
Haaveilua
Valiojogurtti arkistomainos