KTM Ismo Nikkola on nimitetty Valion johtoryhmän jäseneksi 1.4.2023 alkaen vastuualueenaan brändi ja markkinointi sekä vastuullisuus, viestintä ja yhteiskuntasuhteet. Hän raportoi Valion toimitusjohtaja Annikka Hurmeelle.
Ismo Nikkola on 1.6.2022 alkaen toiminut Valion brändi- ja markkinointijohtajana. Hänellä on 25 vuoden vahva kokemus kansainvälisten brändien rakentamisesta sekä brändi- ja markkinointistrategioiden luomisesta. Hän on työskennellyt lähes puolet urastaan elintarviketeollisuudessa ja toisen puolikkaan markkinointitoimistoissa.
”Valio on ikoninen brändi, joka on toiminut edelläkävijänä ja suunnannäyttäjänä jo vuodesta 1905. Brändi, maine ja vastuullisuus ovat tärkeitä yrityksen menestymiselle myös nyt ja tulevaisuudessa. Rakennamme Valion brändiä ja mainetta vastuullisena yrityksenä joka päivä, jokaisessa kohtaamisessa valiolaisten sekä tuotteidemme kautta. Haluamme rakentaa mainetta pitkäjänteisesti ja tavoittaa meille tärkeät sidosryhmät oikeissa paikoissa. Kokoamalla Valion sidosryhmäkommunikaation uuden johtoryhmävastuun alle pystymme tähän nyt entistä paremmin”, sanoo Valion toimitusjohtaja Annikka Hurme.
”Markkinoinnin ja brändin roolia ei perinteisesti Suomessa ole nähty yrityksen kasvun moottoreina. Valion kaltaiselle bränditalolle ne ovat ehdottomasti kasvun kulmakiviä. Valio-brändin kokonaisvaltainen rakentaminen, oikeiden kohderyhmien tavoittaminen ja aktiivinen yhteiskunnallinen vuoropuhelu ovat avain siihen, että pysymme relevanttina myös tulevaisuudessa. Järjestelmällinen ja kokonaisvaltainen brändin rakentaminen on kuin kasvattaisi korkoa korolle; se vahvistaa brändiä entisestään ja auttaa yritystä selviämään maailman muuttuessa. Uuden vastuualueen myötä meillä on entistä paremmat mahdollisuudet rakentaa vastuullista Valio-brändiä jokapäiväisessä työssämme”, Ismo Nikkola sanoo .