Siirry sisältöön

24.9.2020

Valio USA hakee kasvua uusista innovaatioista: teollisuuden erikoisratkaisuja maidosta ja kasvipohjaisia vaihtoehtoja

Photo

Valion tuotemerkki Finlandia Cheese on yksi arvostetuimmista juustobrändeistä Yhdysvalloissa. Juustot ja voi tunnetaan erityisesti niiden korkeasta laadusta ja mausta. Nyt Valion tytäryhtiö vaihtaa nimensä Valio USA:ksi. Nimenmuutos on osa Valion laajentumista uusiin, innovatiivisiin tuotekategorioihin Yhdysvalloissa. Näitä ovat esimerkiksi kasvipohjaiset vaihtoehdot juustolle sekä elintarviketeollisuuden käyttöön räätälöidyt erikoismaitojauheet ja niihin liittyvät ratkaisut.  

Finlandia Cheese vaihtaa nimensä Valio USA:ksi 1. lokakuuta 2020. Nimenmuutoksen myötä yritys hakee kasvua uusista tuotekategorioista. Kun Suomen Valiolla ja Yhdysvalloissa toimivalla tytäryhtiöillä on sama nimi, on tuotteiden brändäys jatkossa helpompaa. Yhdysvaltalaisille tuttu Finlandia säilyy kuitenkin edelleen voin ja juustojen nimessä.  

”Lanseerasimme juuri kasviperäiset, juuston tavoin käytettävät Oddlygood™ tuotteet Yhdysvalloissa. Oddlygood™ raasteemme sulaa täydellisesti pitsan päälle. Valio USA tarjoaa jatkossa juuston ja voin rinnalla aiempaa laajemman kattauksen herkullisia ja innovatiivisia tuotteita päivän ruokahetkiin, sanoo Mari Meriluoto, Valio USA:n markkinointi- ja liiketoiminnan kehitysjohtaja.  

Lisäksi Valio tuo Yhdysvaltojen elintarviketeollisuuden käyttöön uudentyyppisiä maitoraaka-aineita ja niihin liittyviä ratkaisuja. Niin sanotut lisäarvomaitojauheet tuovat elintarviketeollisuuden sekä ravintola-alan asiakkaille erilaisia hyötyjä. Niiden avulla voi valmistaa esimerkiksi erityisruokavalioihin sopivia tuotteita tai vaikkapa välipaloja, joissa on korkea proteiinipitoisuus. Suklaanvalmistaja voi vähentää sokeria ilman että suklaan maku muuttuu. 

Laktoosittomat Valio Eila® maitojauheet ovat yksi esimerkki suomalaisesta raaka-aineinnovaatiosta. Niiden avulla elintarvikevalmistajat voivat valmistaa uudenlaisia, laktoosittomia tuotteita ja vastata kuluttajien muuttuviin toiveisiin. Huhtikuussa Valio ja pohjoisamerikkalainen erikoisraaka-aineisiin keskittyvä yritys Palmer Holland aloittivat yhteistyöhön laktoosittoman maitojauheen myynnissä, markkinoinnissa ja jakelussa Yhdysvalloissa. 

Puhdas luonto, tarkka laadunvalvonta ja hyvinvoivat eläimet ovat syitä siihen, että 4 500 valiolaisella maitotilalla tuotettu maito kuuluu maailman puhtaimpiin. Yksi suomalaisten maitotuotteiden vientivaltti on myös se, että antibioottien käyttö on meillä hyvin vähäistä, ja maito on täysin antibioottijäämätöntä.  

Valio Oy:n ja Finlandia Cheesen yhteinen tarina alkoi 1950-luvulla, kun Finlandia-brändi saapui Yhdysvaltain markkinoille. Finlandia-juusto nousi nopeasti New Yorkin delimyymälöiden suosikiksi ja laajentui sieltä Koillis-USA:n supermarketteihin, deli- ja juustomyymälöihin sekä ravintoloihin. Valio Oy osti Finlandian vuonna 1992. 

Lue viimeisimmät uutiset tai tutustu uutisarkistoon
Search