Kevään ja alkavan kasvukauden kunniaksi Valio maidoissa käynnistyy Viljele hyvää -kampanja. Maidot pakataan maaliskuusta kesä-heinäkuun vaihteeseen asti tölkkeihin, joissa on kasvusta, luonnon monimuotoisuudesta ja elämänilosta kertovat kuosit. Tyhjentyneet tölkit toimivat kotona kauniina idätysastioina, yrttiruukkuna, tai vaikka kynätelineenä ja rairuohon kasvatusalustana.
Kuosit maitotölkkeihin ovat suunnitelleet 5 suomalaista kuvittajaa: Ilona Partanen, Mikko Saarainen, Satu Kettunen, Sofia Pusa ja Sami Viljanto. Mukana kampanjassa ovat nämä tuotteet: Valio vapaan lehmän maito rasvaton 1 l ja 1, 75 l, Valio vapaan lehmän kevytmaito 1 l ja 1,75 l, Valio vapaan lehmän täysmaito 1 l, Valio vapaa lehmän ykkösmaidot 1 l, Valio Luomu rasvaton d-vitaminoitu maito 1 l.
Moni kotipuutarhuri käyttää auki leikattua maitotölkkiä keväällä taimien kasvatuksessa tai vaikkapa rairuoholle. Tänä keväänä oma taimitarha alkaa kukoistaa värikkäissä kuoseissa jo ennen ensimmäisten sirkkalehtien ilmaantumista.
”Haluamme kannustaa viljelemään hyvää monestakin näkökulmasta: on ihanaa seurata kasvun ihmettä omalla ikkunalaudalla. Samalla haluamme tuoda hyvää työtä, jota suomalaisessa maataloudessa tehdään joka päivä: osaavassa nurmirehun viljelyssä sidotaan hiiltä ilmakehästä, ja samalla pidetään huolta luonnon monimuotoisuudesta, pörriäisistä ja maaperästä. Jokainen voi tukea suomalaista maatalousyrittäjää päivittäisillä valinnoillaan kaupan hyllyjen äärellä – me Valiolla maksamme tuotteiden myynnistä saadut tuotot aina tilallisille, siis omistajillemme”, Valion kategoriapäällikkö Mirva Tollet sanoo.
Kampanjassa mukana olevissa tölkeissä avataan Viljele Hyvää -ajatusta myös lisätyn todellisuuden (AR) keinoin: tölkissä on AR-kokemus, jossa voi herättää yrtit kasvuun kännykän näytöllä, tutustua tarkemmin kaikkiin kuvituksiin ja niiden suunnittelijoihin, poimia vinkit yrttien kasvatukseen ja ruoanlaittoon sekä tutustua uudistavaan viljelyyn, jota maitotilayrittäjät tekevät.
Viljele hyvää -maitotölkit ilmestyvät kauppoihin tästä viikosta alkaen liukuvasti ja ovat saatavilla heinä-elokuun vaihteeseen asti.
Katso lisää ja tutustu suunnittelijoihin kampanjasivulla